@article { author = {Ranjbari, Sheida and Janani, Hamid and Sabzi, Amir Hamzeh}, title = {Model of the Effect of Selfie, Social Network Sites Usage, and the Number of Photos Shared on Social Network Sites on the Happiness among National Team Athletes}, journal = {Sport Psychology Studies}, volume = {10}, number = {37}, pages = {53-68}, year = {2021}, publisher = {Sport Sciences Research institute}, issn = {2345-2978}, eissn = {2538-1504}, doi = {10.22089/spsyj.2020.7140.1759}, abstract = {The present study was carried out to design a model of the effect of selfie, social network sites usage, and the number of photos shared in social network sites on the happiness among national team athletes. This study was a survey research in terms of the methodology. The statistical population of this study included all athletes of national teams in Iran in different sport fields. Due to hard and difficult access to these athletes, 200 athletes of the national team were selected as the study sample. The results of this study showed that, the number of photos shared in social network sites has a significant positive effect on the happiness. Considering the results obtained in this study, it was found that, the model presented in this study has a suitable fit.}, keywords = {Selfie,Social Networks,Shared Photos,Happiness}, title_fa = {ارائۀ مدل نقش سلفی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و تعداد عکس‌های هم‌رسانی‌شده در شبکه‌های اجتماعی بر شادکامی ورزشکاران تیم‌های ملی}, abstract_fa = {پژوهش حاضر با هدف ارائة مدل نقش سلفی، استفاده از شبکه‌های اجتماعی و تعداد عکس‌های هم‌رسانی‌شده در شبکه‌های اجتماعی بر شادکامی ورزشکاران تیم‌های ملی طراحی و اجرا شد. روش تحقیق حاضر به صورت پیمایشی بود. جامعة آماری پژوهش حاضر شامل تمامی ورزشکاران تیم‌های ملی ایران در رشته‌های ورزشی مختلف بود. با توجه به دسترسی دشوار به این ورزشکاران، تعداد 200 ورزشکار تیم ملی به‌صورت در دسترس، به‌عنوان نمونة پژوهش مشخص شدند. نتایج این پژوهش نشان داد، تعداد عکس‌های هم‌رسانی‌شده در شبکه‌های اجتماعی بر میزان شادکامی تأثیری معنادار در جهت مثبت دارد. با توجه به نتایج، مشخص شد مدل ارائه‌شده در پژوهش حاضر از برازش مناسبی برخوردار است}, keywords_fa = {سلفی,شبکه‌های اجتماعی,عکس‌های هم‌رسانی‌شده,شادکامی}, url = {https://spsyj.ssrc.ac.ir/article_2758.html}, eprint = {https://spsyj.ssrc.ac.ir/article_2758_5eb18760116b9019a5d4ff6a63b31ffe.pdf} }