هدف این پژوهش بررسی تاثیر آموزش آمایة انتقال توجه بر بهبود دقت و سرعت تیراندازی بود. طرح پژوهش نیمه آزمایشی بود. نمونه شامل 26 نفر از آن دانشجویان پسر دانشگاه سمنان در دو گروه 13 نفری کنترل و آزمایش بود. آموزش آمایة انتقال توجه شامل 8 تکلیف پیشروند و چند لایه از پژوهشهای صورت گرفته در این حوزه بود. ابزار جمعآوری دادهها شامل تفنگ بادی و سیبلهای دارای امتیازبندی بود. تحلیل دادهها به روش تحلیل کوواریانس چند متغیره انجام شد. نتایج نشان داد آموزش آمایة انتقال توجه به طور معناداری دقت در تیراندازی (برخورد تیرها به هدف)، سرعت عمل در تیراندازی، تیراندازی در شرایط حرکت تیرانداز و تیراندازی در شرایط حرکت سیبل را در گروه آزمایش نسبت به گروه کنترل افزایش میدهد. بین دو گروه کنترل و آزمایش در دقت تیراندازی در شرایط استتار هدف، اختلاف معناداری وجود نداشت. با توجه به نتایج پژوهش میتوان در محیطهای ورزشی و نظامی از تکالیف، مخصوصاً تکالیف و ورزشهایی جسمانی که در اجرای آنها کارکردهای اجرایی مغز نقش دارد برای بهبود کمیو کیفی تیراندازی و سایر عملکردهای مشابه بهره برد.