دوره 12 (1402)
دوره 11 (1401)
دوره 10 (1400)
دوره 9 (1399)
دوره 8 (1398)
دوره 7 (1397)
دوره 6 (1396)
دوره 5 (1395)
دوره 4 (1394)
دوره 3 (1393)
دوره 2 (1392)
دوره 1 (1391)
تعداد مقالات ارسال شده 1,502
تعداد مقالات رد شده 897
درصد عدم پذیرش 60
تعداد مقالات پذیرفته شده 495
درصد پذیرش 33
زمان پذیرش (روز) 160

 

تحت مجوز کریتیو کامنز تخصیص 4.0 بین المللی

مجله مطالعات روان شناسی ورزشی، وابسته به پژوهشگاه تربیت بدنی و علوم ورزشی می باشد و از پاییز سال 1391 بر اساس نامه کمیسیون نشریات وزارت علوم با امتیاز علمیپژوهشی اجازه انتشار یافته است. این نشریه با گواهی کتابخانه منطقه ای علوم و تکنولوژی در مرکز استنادی علوم جهان اسلام (ISC) نمایه سازی گردیده است. این مجله در مرکز استنادی علوم جهان اسلام موفق به اخذ ضریب تأثیر (0.300 =IF) شده است. همچنین این مجله در ارزیابی کمیسیون نشریات علمی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال 1401 درجه الف را کسب کرده است.

مجله مطالعات روان شناسی ورزشی به زبان فارسی با چکیده مبسوط انگلیسی و منابع نوشته شده به زبان انگلیسی منتشر می‌شود و از نشریات Open Access  است. این مجله  به صورت فصلنامه منتشر می‌گردد و اولویت ارزیابی، داوری و انتشار را به مقالاتی اختصاص خواهد داد که ضمن نوآوری از قرابت موضوعی و مفهومی بیشتری با حوزه­ تخصصی مزبور برخوردار باشند.  این نشریه در بررسی و انتشار مقالات علمی از اصول و معیارهای کمیته اخلاق نشر (COPE) پیروی می ­نمایدبازه زمانی بررسی اولیه مقالات دریافتی (اعلام نظر به نویسنده یا آغاز فرایند داوری)، کمتر از 4 روز کاری می باشدزمان متوسط داوری مقالات از دریافت تا پذیرش حدوداً 4 ماه می باشد.

همه مقالات ارسالی توسط سامانه مشابهت یاب همیاب  بررسی می­ شوند تا از اصالت آنها اطمینان حاصل شود و پس از آن توسط داوران داخلی به دقت مورد ارزیابی قرار می ­گیرند. در این مجله برای بررسی مقالات از روش داوری همتا (دوسو ناشناس) استفاده می­ شود. بر اساس قوانین انتشارات با دسترسی آزاد، تمام مطالعات چاپ شده در این مجله به صورت آزاد در وب سایت آن برای عموم بدون پرداخت هزینه قابل دسترس می باشد

این مجله با انجمن علمی رفتارحرکتی وروانشناسی ورزش ایران، تفاهم نامه همکاری امضا نموده است (Pdf)

به اطلاع کلیه نویسندگان محترم می رساند با توجه به سیاست جدید مجله مطالعات روان شناسی ورزشی، مقالات با مشارکت اساتید بین المللی در صورت تایید استاد راهنما و مدیر گروه دانشکده این مقالات در اولویت بررسی می باشد و فرایند داوری و تعیین تکلیف این مقالات حداکثر تا 15 روز خواهد بود.

 

مطالعه پژوهشی اصیل

مطالعه پژوهشی اصیل

مطالعه مروری

مطالعه پژوهشی اصیل

تاثیر تمرین نوروفیدبک بر شبکه‌های هشدار و جهت‌یابی توجه و عملکرد مهارت پرتاب دارت افراد مبتدی در شرایط اضطراب حالتی- رقابتی

حدیث کاویانی پور؛ علیرضا فارسی؛ علیرضا بهرامی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 12 بهمن 1401

https://doi.org/10.22089/spsyj.2023.13628.2341

ارتباط همدلی با فعالیت نورون‌های آینه‌ای در تکلیف لیدر-پیرو: شواهد عصب-روان شناختی و کینماتیکی

معصومه دوستی؛ شهزاد طهماسبی بروجنی؛ الهام شیرزاد عراقی؛ علی قاضی زاده احسائی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 16 بهمن 1402

https://doi.org/10.22089/spsyj.2024.15679.2437

تاثیر تمرینات شناختی برخط بر حافظه کاری، بازداری و دقت عملکرد تیراندازی: رویکرد نوین تمرینی در دوران قرنطینه

محمدرضا قاسمیان مقدم؛ یاسر جانباز امیرانی؛ هادی مرادی؛ مسعود اردکانی مقدم؛ مهدیه تاج پور؛ زهرا سلمان

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 24 مرداد 1403

https://doi.org/10.22089/spsyj.2024.16566.2466

تدوین مدل ساختاری ادراک موفقیت ورزشی بر اساس کمال‌گرایی ورزشی و حمایت اجتماعی ادراک‌شده با نقش میانجی خودتنظیمی ورزشی: مطالعه موردی (Cerebral Palsy-CP)

نوید مهتاب؛ فراز دیوانی؛ فرهاد کاظمی؛ عاطفه تیموری

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 20 شهریور 1403

https://doi.org/10.22089/spsyj.2024.14011.2383

جفت کردن حرکت با تصویر سازی ( تصویرسازی حرکتی پویا ) افق جدیدتر برای تمرین تصویر سازی حرکتی و تاثیر آن بر یادگیری و عملکرد مطالعه موردی: شوت فوتبال

سعید نقی زاده؛ حسن محمدزاده

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 15 مهر 1403

https://doi.org/10.22089/spsyj.2024.16799.2479

اثر تمرینات هوازی- توجه‌طلب بر کارکردهای توجهی و عملکرد تحصیلی در کودکان دارای اختلال نارسایی توجه/بیش‌فعالی: مطالعه‌ای با کوشش های تصادفی کنترل شده و دو سو کور

میثم بیک؛ داود فاضلی

مقالات آماده انتشار، پذیرفته شده، انتشار آنلاین از تاریخ 06 آبان 1403

https://doi.org/10.22089/spsyj.2024.16923.2490

ابر واژگان